Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Gold server, výhra či prokletí?

Tento článek byl publikován 23:54, 13.07.2011 hráčem Hony(#2472) ke 34. věku.
Byl již přečten 995x, 7 komentářů, průměrná známka 2.1
Článek na téma Gold server od exredaktora Taygera. Vybral pro vás ty nejpodstatnější rozdíly od Public verze, aby jste je nemuseli pracně hledat v helpu, až budete přes léto hrát Gold:-)
Už je to tady. Brány Gold serveru se otevírají, aby přivítaly první nedočkavce. Sice trošku předbíhám, vždyť vstoupit na něj lze až od příštího týdne, nicméně to není důvod, proč bychom si nemohli říci, co nás tam čeká. Ale než přistoupím k popisu odlišností od Public světa, co takhle vytvořit seznam kladů a záporů, abyste se snadněji rozhodovali, zda si vůbec zemičku založit.


Klady:

- na Goldu se kliká normální věk

- hra zde rychle odsýpá, kolo zde nabíhá jednou za dvanáct minut

- silně pozměněný systém válčení, farmaření, generálů, vlád a mnoho dalšího

- Gold hráči si nemohou založit druhou zemi, díky tomu je hra vyrovnanější

- frakční systém aliancí


Zápory:

- podporuje vaši závislost na Webgame

- jiný styl klikání

- různorodost frakcí způsobuje nečekané herní situace

- pomalý světový trh



Nyní přejdeme k bližšímu popisu. Jistě jste už nedočkaví a brousíte si zuby na novinky, které se vám na Publicu nedostávají.



Frakční alianční spolupráce


Jak jsem v bodech a nadpisu zmínil, na Goldu se hraje ve frakcích. Není jich zrovna málo. Vybrat si lze ze šesti různých verzí, jejich atributy naleznete zde. Jakmile si jednu vyberete, bude vám před název aliance připsán takový „před-ocas“ se zavináčem. Například v případě frakce USA to bude U@.Každá frakce má své unikum. Své plusy a mínusy, které mají za úkol kompenzovat jejich slabší a silnější stránky. Lze si rovněž všimnout, že u některých se určité atributy opakují. Třeba tři frakce mají bonus do výroby elektřiny, z toho jednoduše vyvodíte, že ceny této komodity na začátku věku moc vysoké nebudou. Avšak není třeba zoufat, jakmile se většina aliancí pustí do válčení, tak se i cena elektřiny ustálí na akceptovatelné hodnotě.
Ještě než popis frakcí opustím, dovolím si malou poznámku ke Cybernetu. Zaplést se s těmito aliancemi není radno. V rámci rozvědky se prakticky nelze ubránit. Mimo war vás sice ochrání z části systém, ale jakmile se pustíte do oplácení, které díky systému není moc efektivní, moc vám toho ke klikání nezbude. Dokonce jsem již zažil případy, kdy si země v této frakci udělaly nukleární raketu, tu na budoucí oběť odpálily, aby pak mohly sabotovat za full operací. Navrch nad nimi mají snad jen země nezávislé na technologiích a technice. Přesto se Cybernetu není třeba tolik obávat. Díky mizerné produkci se většina zemí orientuje na peníze či výrobu technologií, a to stylem anarchie/utopie, proto se extrémům ve vyhlášených válkách snaží spíše vyhýbat. Dejte si však pozor na technologie. Přestože je máte možná kryté, Cybernet to nezastaví. Při větší koncentraci se jim vykrádání vyplácí. Přeci jen padesát operací rozvědky je hodně znát.


Alianční spolupráce

Prakticky spočívá v tom, že čím různorodější je aliance z hlediska zemí, tím lepší bonusy do výroby získáte. Nečekejte od toho žádné velké zázraky, tyto bonusy využijí snad jedině farmáři. I na Goldu totiž platí, že aliance plná robokratů či diktatur je mnohem efektivnější a silnější.



Války


Máte na výběr ze tří různých druhů válek, nicméně můžete rovnou zapomenout na to, že si je budete řídit sami. Všechny je má pod palcem systém.



- Válka: začíná 12h od vyhlášení, končí 36h od vyhlášení, povoleny jsou útoky nezasahující civilní obyvatelstvo


- Totální válka: začíná 12h od vyhlášení, končí 48h od vyhlášení, povoleny jsou všechny typy útoků


- Přepad: začíná okamžitě, končí 60h od vyhlášení, povoleny jsou všechny typy útoků



První verzí je často skloňovaná klasika. Vyhlašuje se, když chcete válčit konvenčně. Fundamentalisté mají smůlu, epidemie rozšiřovat nelze. Také nemůžete někoho začít bombardovat nebo dokonce vyhlazovat.
Druhá verze se více podobá válkám na Publicu. Nejčastěji se vyhlašuje kvůli jejímu delšímu trvání. Je více než vhodná proti Cybernetu. Dá se totiž předpokládat, že někomu rupnou nervy a vysabotuje vám polovinu armády. Určitě byste chtěli mít možnost okamžitě oplácet.
Třetí verze je jediná, kterou nelze zrušit, když ji vyhlásíte. Po jejím vyhlášení se dá útočit prakticky okamžitě. V poslední době se však přepady rodí jako houby po dešti a stále častěji se stává, že vám někdo vysvačí cíle dříve, než začne vámi vyhlášená válka.

Pro válku na Goldu platí jedna zvláštnost, první hodinu jejího trvání jsou o dvacet procent vyšší zisky i expy.
Fake ware byl zpřísněn. Nyní musíte splnit deset útoků za každou zemi, aby válka nebyla prohlášena za Fake. To nutí hráče více útočit, obzvláště, když si vyhlásí obyčejnou war.


Války lze najednou vyhlásit pouze dvě.

Generálové

I u generálů došlo ke změnám. Jejich účinnost byla oslabena. Nyní může vámi expěný generál dosáhnout pouze sedmé úrovně, což však není nic jednoduchého, protože systém směny expů za generálský level byl pozměněn také. Viz. Přehled.


1 - 0

2 - 15 000

3 - 30 000

4 - 60 000

5 - 150 000

6 - 300 000

7 - 600 000


V praxi se to projevuje především tak, že spousta farem sice nemá dobrého generála, ale i přesto jsou obtížně dobyvatelné. Změna vlastností generálů byla ovšem zachována. Stále platí 100k zkušenostních bodů a 50k v případě akademie. Dále upozorňuji, že Ochránce národa ztratil bonus proti rozvědce. Tuto vlastnost převzal Špion. Dost špatně se na to zvyká.


Vládní zřízení

Určitým úpravám se nevyhnula ani některá zřízení. Feudalismus přišel o pokrok Pohraniční stráž, komunismus byl vylepšen o deseti procentní bonus do útoku. Nejvíce však byla změnami postižena robokracie. Získala sice padesáti procentní bonus do vojenských základen, avšak ztratila druhé vlastnosti u svých generálů. I díky tomu je rozjezd robokratů oproti Publicu o něco pomalejší a náročnější. Revoluci můžete udělat až v sobotu.


Pokroky

Jestli se sny některých hráčů mohou někde splnit, tak to bude právě na Gold serveru. Ano, farmář byl brutálně zavražděn vývojáři a jeho místo zaplnil pokrok Biodomy. Ten sice zaručuje, že se u vás zmutovaná rostlina nevyskytne, avšak k jeho vynalezení potřebujete mít 1200k prestiže, pokrok Měsíční základna a spousty technologií zemědělství.



Světový trh

Světový trh se stal trnem v oku mnohým hráčům. Zásilky se na něj sice přesouvají velice rychle, avšak než se prodají, tak si delší dobu počkáte. U jídla a energie to jde celkem dobře, ale vojáci spolu s technologickým parkem se vám nemusí prodat ani do večera. Podobné to je i u technologií.
Ceny na světovém trhu bývají zpravidla vyšší. Jeden čas dokonce nebylo výjimkou, že jídlo a energie byli za 40$/kus. Přesto se třeba pokroky dají dělat velice brzy. Bude to zřejmě důsledek rychleji nabíhajících kol, a menšího množství ničících válek. Avšak když vyhladíte alianci s farmami na jídlo, může se cena jídla citelně prodražit.


Tím zakončuji své pojednání o Gold serveru. Bylo sice trochu delší, než jsem předpokládal, ale o to informativně plnější. Shrnul jsem v článku většinu inovací, změn a odlišností, které jsou na Goldu už několik věků standardem. Proto věřím, že vám to pomůže se rychle v Gold světě zorientovat a ušetří vás spousty překvapení, na která při klikání narazíte.

Přeji všem příjemný zážitek a hodně štěstí.

Tayger

zobrazit komentáře