O nás | Napsali o nás


Charakteristika Webgame

Webgame je online webová multiplayer budovatelská strategie, která se vyznačuje zejména svým komplexním pojetím. Hráč se ujme řízení země a záleží na jeho zkušenostech, schopnosti diplomacie a někdy i štěstí, jak dokáže rozvíjet ekonomiku své země, obchodovat s ostatními hráči na světovém trhu, pomáhat si vzájemně v alianci a bránit či rozšiřovat své území bojem. Hra se odehrává v blízké budoucnosti, ve které již lidstvo využívá strojů, termojaderné fůze a proběhlo první setkání s UFO.

Hraje se v dekádách, tzv. věcích. 1 věk je dlouhý 39 dní 9 hodin a po ukončení dekády se výsledky hráčů zaznamenají do žebříčků, celá hra se restartuje a hráči začínají znovu od začátku. Odehrává se tahovým způsobem prostřednictvím kol. Věk má přesně definovaný maximální počet kol - 3976. Jedno kolo přibývá jednou za 15 minut a celkem si může hráč nastřádat 140 + 200 kol v zásobníku. Během 24 hodin tak může postupně odtahat až 340 kol. Po vyčerpání dostupného množství kol musí hráč čekat než se mu kola opět doplní s tím, že odehrávat může kdykoliv má kola k dispozici a při doplnění celého zásobníku mu začínají kola propadat. Je tedy nutné, aby se hráč připojil a odehrál alespoň jednou za 72 hodin.

Po založení země si hráč vybírá zřízení a směr, kterým se ve hře v dané dekádě chce věnovat. Základními vlastnostmi každé země jsou hospodářství, spokojenost obyvatelstva, vojenská síla, technologická vyspělost, hodnost, rozloha a prestiž. Jednotlivá zřízení tyto vlastnosti různým způsobem ovlivňují a to hráčům dává nespočetné množství kombinací jak svou zemi odehrávat. Game of Nations své hráče a aliance rozděluje do tří skupin a to podle stylu a způsobu, jakým hrají:

  1. Farmář - hráč se zaměřuje pouze na ekonomickou část své země, veškerý svůj rozvoj financuje ze zisků hospodaření a armádu používá výhradně ke své obraně
  2. Válečník - hráč se zaměřuje zejména na vojenskou část své země a svůj rozvoj financuje ze zisků útoků na jiné hráče a aliance
  3. Farmář-válečník - tento hráč kombinuje oba způsoby hraní.

Základním cílem hry všech hráčů a aliancí je dosažení nejvyšší “prestiže”. Prestiž je nejzákladnější ukazatel ekonomické, technologické a vojenské vyspělosti každé země či aliance. Do prestiže se počítají veškeré vlastněné komodity, postavené budovy, rozloha a armáda země. Na začátku věku všichni hráči začínají se stejnou prestiží a rozlohou a v jeho průběhu musí svoji zemi rozvíjet takovým způsobem, aby na konci dosáhli co nejvyšší prestiže.

O projektu

Počátek hry Webgame, provozované na doméně webgame.cz, lze datovat do roku 2000, kdy byla vytvořena studenty Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Z původně školní úlohy na simulaci tržního chování se ve velmi krátké době se stala jedna z nejhranějších webových her v České Republice a na Slovensku, kdy počty aktivních hráčů atakovaly hranici 30 tisíc.

V roce 2006 byla hra prodána společnosti Webgame s.r.o., která ji od té doby provozuje a dále rozvíjí.

V roce 2008 byla společnost odkoupena současnými majiteli.

V roce 2013 byl ukončen aktivní vývoj současné verze a společnost připravuje vývoj hry vycházející z principů a herních mechanismů stávající hry, která ale bude postavena na nejnovějších moderních technologiích, s atraktivním grafickým designem a podporou mnoha platforem.

Hru do dnešního dne vyzkoušelo na 100 tisíc hráčů a vznikla kolem ní velká herní komunita, která se velké míře podílí i správě hry.

Provozovatel

Webgame s.r.o.

Novákových 1817/30a
180 00, Praha 8
IČ: 25492535, DIČ: CZ25492535